Interviuri cu stakeholderi în vederea elaborării Planului Strategic al Federației (IV)

În vederea elaborării Planului Strategic al Federației și, totodată, pentru a răspunde nevoilor membrilor, s-au derulat interviuri cu stakeholderi și aplicat o serie de chestionare organizațiilor membre.

Împărtășim cu voi cele mai relevante concluzii. (partea 4)

Totul în jurul beneficiarului: ”Vocea vârstnicului ar trebui să fie în centrul discuției. Nu o voce pasivă, ci activă, nu doar ca oameni care primesc servicii”; ”Nu această fragmentare a serviciilor este primordială, omul ar trebui să fie în centru – ce îi trebuie lui, ofertele dansează în jurul clientului și nu clientul fuge de la un serviciu la celălalt și apoi renunță.

Dacă faci un interviu despre cum se raportează la serviciile de sănătate sau sociale, beneficiarii zic că nici nu mă duc că numai mă poartă pe drumuri, cheltuiesc bani, pierd timp și mă mai și bagă în pământ câțiva funcționari.”; ” În acest domeniu este singurul mod viabil de abordare. Intru în casa omului și cineva îmi spune un algoritm, ce trebuie să fac – am dezumanizat ambele persoane.”; ”Să nu fie problema ministerelor, să fie problema omului abordată de ministere.”

Reguli agile: ”Investit în comunicare nebirocratizată, cât mai necomplicată, mai clară.”; ” Dacă forma va precede conținutul, va face un bonsai.”; ”Literele nu genereaza viață. Dacă noi credem ca o nouă regulă sau o nouă organizație în sens administrativ aduce viață, ne înșelăm. Trebuie să avem înainte – dacă trăiește melcul îi crește și casa, dacă nu trăiește degeaba are casa mare.”

Leadership: ”Ar trebui un om care să se ocupe numai de asta. Cineva care să miște: ‘Acum e momentul, trebuie să mergem. Poți să vii? Poți să pregătești? Trimite că eu mai departe mă duc. E important să fie acolo mai mulți, să veniți.’ Intră, întreabă, vine cu idei, ține agenda. Mai strânge idei. Se informează ca să țină pulsul. Ceilalti mai vin pe lângă. Trebuie un antrenor, un dirijor. Nu el face dar știe resursele.”

Nevoia de consolidare rapidă: ”Ca sa fie o forță trebuie să investească în propria capacitate. Dacă membrii pe care îi reactivăm ar înțelege că cel puțin în faza de debut e nevoie de o contribuție mai mare, de o susținere mai mare, în scurt timp ar începe să culeagă beneficiile pentru propriile organizații.”

Oportunități de advocacy: ”O federație capabilă să mobilizeze și să atragă atenția votanților, astfel încât politicienilor să le fie teamă că nu vor fi realeși.”; ”Identificați where are the low hanging fruits. Faceți o listă cu prioritățile pe care vreți să lucrați. Concentrați-vă mai ales pe ce puteți câștiga, obține, schimba. Faceți o mapare și evaluați care ar putea fi aceste priorități.” (ex. Alinierea la standardele europene pe care România trebuie să o facă oricum pentru că altfel pierde finanțarea – acolo este deschidere politică și este și o agendă);

”Advocacy politic și advocacy instituțional: pastrați parteneriate strategice, colaborative, cu guvernul. Faceți schimbări pozitive pentru oamenii în nevoie (politic) și în același timp obțineți finanțare (instituțional).” Eforturi minime: ” Narrow down so not be overwhelmed, because you cannot change everything, so focus on low hanging fruits. Concentrați-vă pe agenda politică și comunicați mesajele. Formulați mesajele la început și continuați să re-postați anual. Toată lumea să spună același lucru într-o coaliție.”

Povestește mai departe